Publications » Startseite |
| |||
|
|||
Erzähler und Perspektive bei Robert Louis Stevenson. Würzburg: Königshausen & Neumann, 1994. "The Rule of Contrary": Das Paradox in der englischen Komödie der Restaurationszeit und des frühen 18. Jahrhunderts. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier, 2001. Die englische Komödie: Eine Einführung. Berlin: Schmidt, 2014. |
|
|||
"E.M. Forster and the Supersession of Plot by Leitmotif: A Reading of Aspects of the Novel and Howards End". Anglia 112 (1994): 341-63. Repr. in Twentieth-Century Literary Criticism. Vol. 125. Ed. Janet Witalec et al. Detroit, MI: Thomson Gale, 2003. 128-36. "The Double as Devil's Advocate: A Reading of Robert Louis Stevenson's Short Story 'Markheim'". Literatur in Wissenschaft und Unterricht 29 (1996): 83-95. "Die Phantasie der Ignoranz: Zum Malapropismus in der englischen Literatur". Zum Begriff der Imagination in Dichtung und Dichtungstheorie: Festschrift für Rainer Lengeler zum 65. Geburtstag. Ed. Manfred Beyer. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier, 1998. 206-21. "Some Echoes of John Taylor's 'A Bawd' in the Dedication of William Wycherley's The Plain-Dealer". Notes and Queries 45 (1998): 452-53. "How to Do Things with History: Researching Lives in Carol Shields' Swann and Margaret Atwood's Alias Grace". Journal of Commonwealth Literature 35 (2000): 71-85. "Erotik und Empfindsamkeit in A Sentimental Journey". Anglia 119 (2001): 19-38. "Fokalisation und Perspektive: Ein Plädoyer für friedliche Koexistenz". Poetica 33 (2001): 1-21. "'Fortuitous Wit': Dialogue and Epistemology in Tom Stoppard's Arcadia". Connotations 11 (2001/2002): 42-59. "Who Shot the Hare in Stoppard’s Arcadia?: A Reply to Anja Müller-Muth". Connotations 13.1-2 (2003/04): 170-77. "The Return to Africa in Derek Walcott's Omeros". Anglistentag 2001 Wien: Proceedings. Ed. Dieter Kastovsky, Gunther Kaltenböck, and Susanne Reichl. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier, 2002. 169-78. "Crossing Parallels: Analysing a Leitmotif in Derek Walcott's Omeros". Zeitschrift für Anglistik und Amerikanistik 50 (2002): 353-65. "The Double Double Standard of Restoration Comedy". Anglistentag 2002 Bayreuth: Proceedings. Ed. Ewald Mengel, Hans-Jörg Schmid, and Michael Steppat. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier, 2003. 485-495. "The Restoration Tradition of Paradox". Restoration: Studies in English Literary Culture, 1660-1700 27.2 (2003): 3-16. "John Dryden's Amphitryon and the Sexual Paradoxes of Restoration Comedy". Symbolism 5 (2005): 318-340. "The Sister Arts as Poetological Metaphors in E.M. Forster’s Criticism". Anglistentag 2004 Aachen: Proceedings. Ed. Lilo Moessner and Christa M. Schmidt. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier, 2005. 249-60. "Parody, Paradox and Play in The Importance of Being Earnest". Connotations 13.1-2 (2003/04): 32-55. As reprint also in Oscar Wilde: New Edition. Ed. Harold Bloom. Bloom's Modern Critical Views. New York: Bloom's Literary Criticism, 2011. 101-21. “Robert Louis Stevenson’s Arrival on the Academic Scene: A Survey of Recent Studies”. Literatur in Wissenschaft und Unterricht 38.4 (2005): 319-37. “From Honest, Downright Barbarity to the Art of Being Natural: Primitivism in Restoration Comedy”. Anglistentag 2006 Halle: Proceedings. Ed. Sabine Volk-Birke and Julia Lippert. Trier: Wisschenschaftlicher Verlag Trier, 2007. 25-34. "The Return of the Dead in Margaret Atwood's Surfacing and Alias Grace". Connotations 16 (2006/07): 60-91. "Ghosts, Knowledge and Truth in Atwood: A Reader's Guide to Six Responses". Connotations 19 (2009/10): 126-35. "Textual Intricacies: The Leitmotif of the Peonies in Margaret Atwood's Alias Grace." Textual Intricacies: Essays on Structure and Intertextuality in Nineteenth and Twentieth Century Fiction in English. Eds Christiane Bimberg and Igor Volkov. Trier: WVT, 2009. 155-175. "'That light beyond metaphor': Das Problem der homerischen Parallelen in Derek Walcotts Omeros." "Homer zweiten Grades": Zum Wirkungspotential eines Klassikers. Ed. Bernd Effe, Reinhold F. Glei and Claudia Klodt. Bochumer Altertumswissenschaftliches Colloquium 79. Trier: WVT, 2009. 265-83. "Unreliable Narration in The Master of Ballantrae: An External Approach". Journal of Stevenson Studies 6 (2009): 43-62. "Unlived Lives in Kazuo Ishiguro's The Remains of the Day and Tom Stoppard's The Invention of Love". Connotations 20.2-3 (2010/2011): 164-88. "The Art of Losing: A Reading of 'Simon's Luck' by Alice Munro". Forthcoming in Narrating Loss, ed. Brigitte Glaser and Barbara Puschmann-Nalenz. |
|||
|
|||
"Ein lungenkranker Abenteurer: Der Erfinder von Dr. Jekyll und Mr. Hyde: Vor 100 Jahren starb der Schriftsteller Robert Louis Stevenson." Süddeutsche Zeitung 3 / 4 Dec. 1994. "Die Metamorphosen eines Puritaners". Dr. Jekyll und Mr. Hyde. By Robert Louis Stevenson. Frankfurt a. M.: Büchergilde Gutenberg, 1995. 105-39. (Essay in three parts: biography, critical analysis of Stevenson’s works, interpretation of Dr. Jekyll and Mr. Hyde.) "Nachwort". Die Schatzinsel. Übers. Ulrich Bossier. Stuttgart: Reclam, 2010. 305-21. |
|||
|
|||
Erzähler und Perspektive bei Robert Louis Stevenson. Engl. abstract. English and American Theses in German 1994. Ed. Horst Weinstock. Tübingen: Niemeyer, 1995. 60-62. "Paradoxie" and "Spatial Form". Metzler Lexikon Literatur- und Kulturtheorie: Ansätze - Personen - Grundbegriffe. Ed. Ansgar Nünning. Stuttgart: Metzler, 1998. "Susanna Centlivre", "Colley Cibber", "William Congreve", "Abraham Cowley", "Thomas Shadwell", "Sir Richard Steele", "Robert Louis Stevenson," and "Sir John Vanbrugh". Metzler Lexikon englischsprachiger Autoren. Ed. Eberhard Kreutzer and Ansgar Nünning. Stuttgart: Metzler, 2002. "The Rule of Contrary": Das Paradox in der englischen Komödie der Restaurationszeit und des frühen 18. Jahrhunderts. Engl. abstract. English and American Theses in German 2001. Ed. Horst Weinstock. Tübingen: Niemeyer, 2002. 64-66. "Colley Cibber, Biogramm"; "ders., The Careless Husband"; "William Congreve, Biogramm"; "ders., The Double-Dealer"; "ders., Love for Love", "ders., The Way of the World"; "Thomas Shadwell, Biogramm"; "ders., The Squire of Alsatia"; "Robert Louis Stevenson, Biogramm"; "ders., The Ebb-Tide"; "ders., Kidnapped", "ders., The Master of Ballantrae", "ders., Treasure Island", "ders., Weir of Hermiston"; Tom Stoppard, "Hapgood"; "Sir John Vanbrugh, Biogramm". Kindlers Literatur Lexikon. 18 vols. 3rd ed. Ed. Heinz Ludwig Arnold. Stuttgart: Metzler, 2009. "Perspective/Point of View". Handbook of Narratology. Ed. Peter Hühn et al. Berlin: de Gruyter, 2009. 384-97. "Focalization". Handbook of Narratology. Ed. Peter Hühn et al. Berlin: de Gruyter, 2009. 115-23. "Focalization: Reply to Tobias Klauk und Tilmann Köppe". In: Hühn, Peter et al. (eds.): the living handbook of narratology. Hamburg: Hamburg University Press. URL = http://hup.sub.uni-hamburg.de/lhn/index.php/Talk:Focalization [view date: 25 Oct 2012]
|
|||
|
|||
Coming to Terms: The Rhetoric of Narrative in Fiction and Film, by Seymour Chatman. Amerikastudien / American Studies 39 (1994): 631-32. Weir of Hermiston, by Robert Louis Stevenson. Vol. 1 of The Collected Works of Robert Louis Stevenson: The Centenary Edition, ed. Catherine Kerrigan. Arbeiten aus Anglistik und Amerikanistik 21 (1996): 323-25. The Letters of Robert Louis Stevenson, vols. 1 and 2, ed. Bradford A. Booth and Ernest Mehew. Anglia 115 (1997): 549-52. Seeking Mr Hyde: Studies in Robert Louis Stevenson, Symbolism, Myth and the Pre-Modern, by Tom Hubbard. Zeitschrift für Anglistik und Amerikanistik 45 (1997): 258-59. Language and Relationship in Wordsworth's Writing, by Michael Baron. Literatur in Wissenschaft und Unterricht 30 (1997): 353-55. Werterepertoires der englischen Restaurationskomödie, by Anette Pankratz. Literatur in Wissenschaft und Unterricht 33 (2000): 196-97. Postmodernity, Ethics and the Novel: From Leavis to Levinas, by Andrew Gibson. Style 36 (2002): 351-54. Ethical Dimensions in British Historiographic Metafiction: Julian Barnes, Graham Swift, Penelope Lively, by Christina Kotte. Literatur in Wissenschaft und Unterricht 35 (2002): 178-79. The Theatre of Aphra Behn, by Derek Hughes. Literatur in Wissenschaft und Unterricht 35 (2002): 188-89. Engendering Images of Man in the Long Eighteenth Century, ed. Walter Göbel, Saskia Schabo, and Martin Windisch. Anglia 122 (2004): 531-33. Envisioning Africa: Racism and Imperialism in Conrad’s Heart of Darkness, by Peter Edgerly Firchow. Literatur in Wissenschaft und Unterricht 37 (2004): 96. The Creation of the Self in Autobiographical Forms of Writing in Seventeenth-Century England: Subjectivity and Self-Fashioning in Memoirs, Diaries, and Letters, by Brigitte Glaser. Zeitschrift für Anglistik und Amerikanistik 53.3 (2005): 291-92. Formen der Wiederholung in der englischen Literatur, by Peter Erlebach. Anglia 125 (2007): 169-71. Gattungstheorie und Gattungsgeschichte, ed. Marion Gymnich, Birgit Neumann and Ansgar Nünning. Anglia 127 (2009): 347-50. Eine transmediale Geschichte der englischen Komödie zwischen pragmatischer Poetik und generischem Gedächtnis, by Roy Sommer. Anglia 131 (2013): 388-91.
|
|||
|
|||
"Learning Lessons about Yourself". Teaching and Academic Growth Newsletter 12.3 (1998): 1-2. (Article about a workshop on instructional skills.) "Obituary: Peter Edgerly Firchow". www.anglistenverband.de. |
|||
![]() |
Ansprechpartner/in: Webmaster | Seite drucken |